Long time, no see

Nu var det verkligen längesen sist jag var in här. Det har väl egentligen inte hunnit hända så mycket, fast det känns ändå som det. Kan ju berätta lite kort om vad jag har haft för mig senaste tiden;
 
 
Vart ju semestervikarie åt Wikströms Schakt och fick köra en A40Efs i Aitik i två veckor. Så jävla häftigt att få vara där och se alla deras maskiner dagarna i ända. Jobbade med bra folk, hittade på roligheter om kvällarna och trivdes bara allmänt bra.
 
 
Sen vart jag skickad till Kiruna i två veckor för att köra en A25D vid bygget av nya stadshuset. Kändes väldigt skumt att åka tillbaka till Kiruna. Var ändå snart två år sen jag slutade där, och nu var första gången jag kom tillbaka. Hälsade på mina gamla kollegor, och när jag klev in genom dörren på garaget var det som att jag aldrig åkt därifrån. Det kändes så... hemma. Jag hatar mig själv för att säga det, haha. Men jag var trots allt där i fyra och ett halvt år, klart det sätter sina spår.
 
Och nu är jag arbetslös igen. Det här var sista veckan på Wikströms, och det är verkligen tråkigt. Jag trivdes med allt där, och jag hoppas verkligen att jag får komma tillbaka, annars måste jag tillbaka till Tjintokk.. blä.
 
För att muntra upp mig själv mitt i allt annat elände som pågår så bad jag Ivor att färga mitt hår, så i torsdags stannade jag till i Gällivare på vägen hem. Snacka om att bli bortskämd i fyra timmar. Ivor fixade håret, hennes pojkvän kom med mat åt oss och jag fick på riktigt världens läckraste hårfärg! Bra kväll alltså.
 
Jag matchar min Summit ^^,
 

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0